В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.
Сообщения - Arcmage
Страницы: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
121
« : Июля 30, 2014, 12:36 »
Чувственный опыт подсказывает - когда существо невидимое, оно автоматически не обнаруживается. А буква правил говорит о том, что для того, чтобы быть не обнаруженным, нужно еще проверить умение прятаться. Иначе ты невидим, но автоматически обнаружен и имеешь преференции в виде преимущества/недостатка (Attack rolls against the creature have disadvantage, and the creature’s attack rolls have advantage). Правило довольно лаконично.
123
« : Июля 30, 2014, 09:17 »
В самом правиле невидимости не слова про чеки нет (если ты не прячешься). Таким образом если невидимое существо стоит, а рядом находится другое существо, то у этого другого существа, возникнет ощущение что кто-то тут есть.
124
« : Июля 30, 2014, 09:14 »
125
« : Июля 30, 2014, 00:54 »
Нешуточный спор по трактовке вординга инвиза. Стоящее на месте невидимое,(под заклинанием invisibility) существо, не прячется. Надо ли кидать какой либо чек, чтобы его обнаружить находясь на расстояние 10-15 футов? Исходя буквального понимания буквы правила невидимости. Invisible Hiding в догонку [/size]
126
« : Июля 29, 2014, 10:03 »
Карты, как я понял, выпускают не сами волшебники, а их контрагент, компания GF9, по лицензии. Вот немного барда:
128
« : Июля 25, 2014, 15:39 »
Возник вопрос. Как будет выглядеть конус (огненные руки например) в реалиях некста (на игровом поле)?
129
« : Июля 23, 2014, 18:39 »
Какие например?
130
« : Июля 21, 2014, 11:04 »
131
« : Июля 18, 2014, 12:01 »
133
« : Июня 24, 2014, 12:15 »
Резюме по поводу того, что озвучили в видео бы.
134
« : Мая 28, 2014, 11:02 »
Очень интересные новости по нексту. Особенно последние посты.
135
« : Мая 12, 2014, 14:08 »
136
« : Апреля 28, 2014, 12:02 »
137
« : Января 27, 2014, 13:26 »
139
« : Сентября 20, 2013, 08:10 »
Финальный плейтест доступен для загрузки.
140
« : Сентября 11, 2013, 12:02 »
Будет еще один. С мултиклассингом.
141
« : Августа 20, 2013, 10:51 »
А мне некст очень нравится. Именно духом классики, а еще простотой. Некст вполне объемно отражает мои представления о магическом мире приключений. Сеттинг всегда использовал собственный. Моим друзьям некст тоже нравиться. И мы его с нетерпением ждем.
142
« : Августа 12, 2013, 10:20 »
В следующем пакете нас ждет мультиклассинг. A Little Bit on D&D Next
After the last playtest packet, we're almost done with the classes, races, and other core elements of the game. We haven't shown off multiclassing yet, but it will be in the next packet.
For multiclassing, we're adopting a system similar to 3rd Edition's. Some of this will be old news to longtime readers, but I'm going to recap what we've mentioned before and then add in a few elements that are new.
In order to multiclass, you simply take a level in a new character class when you gain a level. The math for attack bonuses, saving throws, and so on scales based on your overall character level, so you don't have to worry about accidentally breaking your character. Multiclassing with spellcasting classes is somewhat similar. Your overall levels in classes that cast spells determines how many spells you can cast. Your levels in those individual classes determine which spells you can prepare. For instance, a 3rd-level mage/3rd-level cleric casts spells per day as a 6th-level character, but can choose to prepare spells available to a 3rd-level wizard or to a 3rd-level cleric. Luckily, our scaling spells ensure that you can still get the most bang for your spells. What if you combine a fighter and a mage, or a caster class with one that isn't a caster? If you want to dive deeply into such a combination, we're designing a set of subclasses that cater directly to spellcasting. The eldritch knight is a fighter subclass that augments a fighter/mage combination. The warden subclass gives a ranger/druid the flavor and forms of that character class. Our approach to low-level characters removes the abuses you can achieve by dipping into several classes by spreading out features over the first few levels. For things such as weapon and armor proficiencies, we have multiclassing-specific rules to ensure that you gain some new proficiencies, but not all of them. You can't dip into fighter to gain all weapons and armor. So, that's a basic overview of multiclassing. You'll see it in full in our next playtest packet. http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20130812
143
« : Августа 06, 2013, 11:07 »
Как получить профиенси с наборами инвентаря (набор целителя, воровской набор итп) если тебя не устраивает ни один бэк и ты сам хочешь взять себе лоры на выбор(это сказано как) и профиенси на выбор (а вот этого не нашел)? И что дает профиенси на райд (у паладина и рейнджера)?
144
« : Августа 03, 2013, 04:54 »
Обновление плейтеста.
146
« : Апреля 22, 2013, 18:46 »
http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4ll/20130422In Summary
As you can see, our process is fairly complex and involves keeping several lines of design moving at once. At times, things can seem muddy or confused, but we've been keeping a careful eye on directing this entire process with our major goals intact. I'm confident that, with this plan in place, we can deliver on our two major goals for the game.
This is a long column, so here's a condensed version of the goals for abilities, feats, skills, and backgrounds that I discussed above:
All characters gain a +1 bonus to an ability score of their choice at various levels, depending on the class. You can trade a +1 bonus to an ability score for a feat if your group uses feats. In other words, feats are optional and don't appear in the basic game. Skills are an optional system that your DM might want to use. Skills are optional and don't appear in the basic game. Backgrounds give out a combination of areas of knowledge, proficiencies with tools and objects, and special benefits. An area of knowledge is a situational, +10 bonus to Intelligence checks. A proficiency indicates you know how to use an item. The unique benefits are social connections, tricks, and other abilities.
148
« : Февраля 11, 2013, 19:58 »
149
« : Февраля 04, 2013, 11:56 »
Страницы: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
|