То есть да, намного более осмысленной методикой были бы региональные центры санкционирования, в которых осуществлялась бы сортировка кандидатов, чтобы туда-обратно их не возить через всю ойкумену, но никаких официальных упоминаний по данному вопросу не помню.
Во-первых, "отбракованные" в процессе санкционирования псайкеры поддерживают хор, питающий Астрономикон - то есть возить их придётся всё равно.
Only the Emperor is powerful enough to perform the soul-binding. Astropaths are led before the Emperor, where he reshapes their very minds a hundred at a time. The psykers are knelt before the Emperor and must endure several hours of agony as the Emperor reshapes their minds, mingling a tiny fraction of his immeasurable power with their own. The Emperor's mind is so powerful that some do not survive the traumatic ritual despite years of preparatory training, and not all who survive retain their sanity. All have their personalities altered to some extent
The character has been trained to resist the dangers of the warp: his resistance has been weighed and measured and found to be sufficient for his power to be sanctioned. This ceremony changes a psyker, and the character bears these physical changes along with a Sanctioning Mark. Choose one result on the Psychic Phenomena chart on page (other than Perils of the Warp). When rolling for Psychic Phenomena, the character may substitute the specified result for the effect rolled on the table, so long as the character did not roll Perils of the Warp.
The soul of this creature is bound to a higher purpose or being, in return for a measure of protection. When this trait is first gained, the entity to which the soul is bound must be decided. Many Imperial psykers, especially Astropaths, are soul-bound to the Emperor, for example, whereas Chaos Sorcerers may be bound to one of the ruinous powers. A soul-bound psyker rolls an additional die when forced to roll on the Perils of the Warp table, discarding whichever one he chooses to get a more favourable result. Upon becoming soul-bound, a character must choose one of the following effects: 1d10 Insanity Points, the permanent loss of their sight, permanent loss of 1d10 from one Characteristic, or a random mutation. In addition, a soul-bound character is permanently indebted to the entity, which undoubtedly entails all manner of other duties and consequences.
Вероятнее всего только на Терре есть есть фасилити для безопасной работы с нефиговой оравой несанкционированных псайкеров. И паранойа/ресурсы/утеря технологий/etc не позволяют это фасилити дублировать или переместить.
Связывание души есть и в DH, в том же виде что и в DW.
Это первичный этап отбраковки, после которого большая часть псайкеров отправляется на дозаправку Астраномикона.
но, как упоминалось, некоторые это делают.
Можно ссылку на страницу?А разве не неспособные выдержать санкционирование отправляются в топку Астрономикона/Золотого Трона?