Здравствуйте, Гость
Блок с содержанием первого сообщения
Как мы видим, в 4ке генерация монстров (оппонентов) происходит по особым правилам.
А если в порядке исключения напустить на РС партию таких же приключенцев? Или даже делать это достаточно регулярно. Мысли?

Ссылка

Автор Тема: Противники - анти-РС  (Прочитано 8065 раз)

Оффлайн DeFiler

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 765
  • Winterheaven's Butcher
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #30 : Сентября 21, 2010, 07:01 »
Цитировать
  Ну например из до сих пор существующих - вышеупомянутый слип, который может погрузить в вечный сон, если набрать минусов на спасброски выше 11.   
  Точно не помню, но разве орбовизардов не понерфили вместе со стэком пенальти к спасам?

Оффлайн Azalin Rex

  • Старейшина форума
  • *****
  • Сообщений: 3 638
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #31 : Сентября 21, 2010, 18:41 »
Раз в день они все равно смогут сделать это...

Оффлайн Snarls-at-Fleas

  • Старейшина форума
  • *****
  • Сообщений: 3 246
    • snarlsatfleas
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #32 : Сентября 21, 2010, 20:03 »
Да ладно, все модные соло умеют сбрасывать кондишены и имели они в виду все штрафы к спасам. Это же одно из первых правил серьезного соло.

Как раз сегодня Sly Flourish писал:

Цитировать
Status effect protection

As I’ve talked about time and time again, you’ll want some way for your solo creature to get past debilitating status effects. I’m not going to repeat myself here but you’ll want to incorporate some way for your solo to pass off effects like stun, daze, or unconsciousness.

Resistance breakers

Ensure your solo monster isn’t too dependent on a single elemental damage type or ensure it has a way to get past any resistance to that elemental type. A wraith dragon that only dishes out necrotic damage will find itself easily resisted by most paragon and epic groups. Auras, resistance-breaking attacks, or other environmental effects can help your solo get past resistances. Just remember not to get past them TOO easily. Players like resisting damage so give them a chance to do so. Make sure it isn’t all or nothing.

Threats to ranged attackers

Ranged attackers need to be threatened too. The easy way is to throw some other monsters with your solo that can rush the artillery in the rear of a group. Other concepts like a doughnut aura that forces ranged attackers in close or some sort of ranged response are always good choices. Make sure your solo has some way to threaten long-ranged hitters.

Auras

Auras turn out to be a great threatening mechanic for a solo. They take effect on each character’s turn rather than on the monsters turn. They most often dish out damage without an attack roll. They also stay in effect even if your solo monster is otherwise incapacitated. Pay special attention to your solo creature’s aura. It can make all the difference.

Оффлайн Azalin Rex

  • Старейшина форума
  • *****
  • Сообщений: 3 638
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #33 : Сентября 22, 2010, 03:36 »
Да ладно, все модные соло умеют сбрасывать кондишены и имели они в виду все штрафы к спасам. Это же одно из первых правил серьезного соло.

Как раз сегодня Sly Flourish писал:
Это хороший совет, но у официальных монстров многих он не учтен.

Оффлайн SerGor

  • Dungeons & Dragons
  • Старейшина форума
  • *
  • Сообщений: 3 604
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #34 : Сентября 22, 2010, 14:49 »
Раз в день они все равно смогут сделать это...
Не раз в день, а на один раунд...

Оффлайн Snarls-at-Fleas

  • Старейшина форума
  • *****
  • Сообщений: 3 246
    • snarlsatfleas
    • Просмотр профиля
Re: Противники - анти-РС
« Ответ #35 : Сентября 22, 2010, 15:59 »
Это хороший совет, но у официальных монстров многих он не учтен.

Начиная с ММ3 более-менее учтен.