The lazy DM's loot systemHere is a simple way to handle loot in a game that puts a lot less stress on the DM, ensures PCs stay at the power level they want, and still gives players an opportunity to acquire some fun magic items.Implement the "Inherent Bonus" system in your game. Players can select this in the Character Builder under the "Character Options" section.Use the random loot charts in the Dungeon Master's Kit or the Rules Compendium. When they receive a magic item, use Sly Flourish's Random Loot Charts to determine which random magic item they received.Pick out one nice rare magic item per PC. Work with your players to determine which ones they really want and build a backstory and quest for the item. Interweave this quest and backstory into your game and give each player a chance to win a nice rare item once every 10 levels or once per mini-campaign.Players can, if they choose, buy any common magic item using the cash they were awarded from the random loot.[/q]
Инхерент бонусы - это, конечно, хорошо, но сильно снижает радость "лутирования" монстров. К тому же простой плюсовой шмот легко покупается/крафтится кем угодно. Здесь скорее стоит проблема выбора uncommon лута.
В смысле? Лезет в РНВ (иной источник) и выбирает, что ему выпало?
а вот такой еще генератор сокровищ
Если у тебя есть список предметов из которого будет выбираться рандомный, то можно использовать обычную функцию javascript.
А вот лут-чарт - за это большое человеческое спасибо.
в Adventurer's Vault не прописано редкость предметов. Там все предметы рар?
Пример полного рандома:1d4 для определения источника (ПХБ1, ПХБ2, АВ1, АВ2), 1d10 для определения слота или предмета внекатегории, 1d78 для определения какой предмет
Может кто из умельцев генераторы делал...
В принципе, он есть в лоадере - вот только кто-нибудь "вскрывал" его библиотеки?
<RulesElement name="Wand of the Hunting Hound +1" type="Magic Item" internal-id="ID_FMP_MAGIC_ITEM_9218" source="Player Essentials: Heroes of the Fallen Lands" revision-date="10/12/2010 1:54:11 PM"> <Flavor> This plain, wooden wand has its end carved to resemble a snarling mastiff. </Flavor> <specific name="Level"> 3 </specific> <specific name="Gold"> 680 </specific> <specific name="Magic Item Type"> Wand </specific> <specific name="Item Slot"> Off-hand </specific> <specific name="Critical"> The target is immobilized (save ends). </specific> <specific name="_Rarity"> Uncommon </specific> <specific name="Enhancement"> +1 attack rolls and damage rolls </specific> <specific name="Property"> Attacks using this wand ignore penalties for partial cover. </specific></RulesElement>
можно сделать ещё круче - чтобы генератор сразу part-файл кушал.
А вообще какой именно файл вы открываете? Я че то не нашел ни одного файла со списком предметов.
хм, у меня в папке custom только sample.part