Здравствуйте, Гость
Блок с содержанием первого сообщения
Доброго времени суток!
Меня направили сюда, так что надеюсь на поддержку и помощь!
Создаю особую тему, так как вопросов будет много!
И с ходу - сразу два!
1. As Quenthel is a relatively good judge of the Spider Queen's will - то ли она судья воли, что как-то не звучит, то ли она хороша, судя по воле Королевы?
2. Watery dearh urge - способность одного монстра. Монстр этот живёт в воде и отравляет её, а способность заставляет его врагов вдруг пожелать нырнуть в эту воду. Таким образом, способность переводится как "Желание смерти от загрязнённой воды". Но как-то это не звучит, можете посоветовать что-то покороче и красивее?
Заранее спасибо!

Ссылка

Автор Тема: Вопросы по переводам  (Прочитано 252492 раз)

Оффлайн Геометр Теней

  • Модератор
  • Легенда форума
  • ******
  • Сообщений: 7 867
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1440 : Апреля 01, 2017, 11:12 »
1. Оно отражает ключевые аспекты твоей жизни, прежде чем ты погрузился в приключения.
2. Да, этот монстр всё ещё ощутит урон от падения.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1441 : Апреля 06, 2017, 14:17 »
Спасибо!

1. Can you use dispel magic on the creations of a spell like animate dead or affect those creations with antimagic field? Whenever you wonder whether a spell’s effects can be dispelled or suspended, you need to answer one question: is the spell’s duration instantaneous? If the answer is yes, there is nothing to dispel or suspend. Here’s why: the effects of an instantaneous spell are brought into being by magic, but the effects aren’t sustained by magic (see PH, 203). The magic flares for a split second and then vanishes. For example, the instantaneous spell animate dead harnesses magical energy to turn a corpse or a pile of bones into an undead creature. That necromantic magic is present for an instant and is then gone. The resulting undead now exists without the magic’s help. - ?
2. What happens if a druid using Wild Shape is reduced to 0 hit points by disintegrate? Does the druid simply leave beast form? The druid turns to dust, since the spell disintegrates you the instant you drop to 0 hit points. - ?

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1442 : Апреля 06, 2017, 14:27 »
1. Но эффекты существуют отдельно от магии.
Высвобождается на доли секунды и затем гаснет.

2. В момент когда вы оказались в 0 хп.

Оффлайн flannan

  • Модератор
  • Легенда форума
  • *****
  • Сообщений: 6 342
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1443 : Апреля 06, 2017, 14:28 »
Спасибо!

1. Can you use dispel magic on the creations of a spell like animate dead or affect those creations with antimagic field? Whenever you wonder whether a spell’s effects can be dispelled or suspended, you need to answer one question: is the spell’s duration instantaneous? If the answer is yes, there is nothing to dispel or suspend. Here’s why: the effects of an instantaneous spell are brought into being by magic, but the effects aren’t sustained by magic (see PH, 203). The magic flares for a split second and then vanishes. For example, the instantaneous spell animate dead harnesses magical energy to turn a corpse or a pile of bones into an undead creature. That necromantic magic is present for an instant and is then gone. The resulting undead now exists without the magic’s help. - ?
2. What happens if a druid using Wild Shape is reduced to 0 hit points by disintegrate? Does the druid simply leave beast form? The druid turns to dust, since the spell disintegrates you the instant you drop to 0 hit points. - ?
1. ...Вот почему: эффект мгновенного заклинания приходит в мир с помощью магии, но не поддерживается магией (см. ПХБ, 203). Магия вспыхивает на долю секунды, а оптом исчезает. ...
2. Что случится, если друида в Wild Shape'е опустят до 0 хитпоинтов дезинтеграцией? Друид просто покинет звериную форму?
Друид превратится в пыль, потому что заклинание распыляет цель в тот момент, когда она достигает 0 хитпоинтов.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1444 : Апреля 12, 2017, 12:39 »
Всем спасибо!

1. The instantaneous spell animate dead harnesses magical energy to turn a corpse or a pile of bones into an undead creature. That necromantic magic is present for an instant and is then gone. The resulting undead now exists without the magic’s help. - ?
2. Do warlock spells granted by the Expanded Spell List feature count against the number of spells known? The spells granted by that feature aren’t automatically known by a warlock. Those spells are added to the warlock spell list for the character, who can choose them when learning a new warlock spell of the appropriate level. Once learned, such a spell does count against the number of spells the warlock knows. - ?

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1445 : Апреля 12, 2017, 12:58 »
Не помню чё я там раньше писал.

1. Мгновенное заклинание Оживление нежити собирает магическую энергию, чтобы превратить труп или груду костей в существо нежити. Некромагия появляется на мгновение и сразу тухнет. Получившаяся нежить существует теперь без помощи магии.

2. Считаются ли заклинания, дарованные фишкой Расширенный список заклинаний, в ограничение числа известных заклинаний? Дарованные фишкой заклинания не известны Чернокнижнику автоматически. Эти заклинания добавляются в список заклинаний данного Чернокнижника, и последний может выбрать из них при изучении нового заклинания Чернокнижника соответствующего уровня. Как только изучено, заклинание считается в ограничение числа известных заклинаний Чернокнижника.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1446 : Апреля 19, 2017, 10:06 »
Спасибо!
1. Would a temporary stat bump fulfill a multiclass prerequisite, or does the base score have to meet the requirement? The intent is that your base score, not a temporary score, has to meet a multiclassing prerequisite. - ?
2. Target at range caught in melee combat—does that target get some kind of cover or do I get disadvantage? Your target has half-cover if another creature is between you and the target (PH, 196). - ?

Оффлайн Ariwch

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 512
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1447 : Апреля 19, 2017, 15:41 »
Спасибо!
1. Would a temporary stat bump fulfill a multiclass prerequisite, or does the base score have to meet the requirement? The intent is that your base score, not a temporary score, has to meet a multiclassing prerequisite. - ?
2. Target at range caught in melee combat—does that target get some kind of cover or do I get disadvantage? Your target has half-cover if another creature is between you and the target (PH, 196). - ?

  • Временное увеличение характеристик...
  • Если цель стрелка сражается при этом с кем-либо в рукопашном бою...

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1448 : Апреля 20, 2017, 11:57 »
Спасибо!
1. Would a temporary stat bump fulfill a multiclass prerequisite, or does the base score have to meet the requirement? The intent is that your base score, not a temporary score, has to meet a multiclassing prerequisite. - ?
2. Target at range caught in melee combat—does that target get some kind of cover or do I get disadvantage? Your target has half-cover if another creature is between you and the target (PH, 196). - ?
1. Позволяет ли удовлетворить требование мультиклассирования временное повышение характеристик или необходимо базовое значение? Умолчание в том, что базовое значение, а не временное, должно удовлетворять требование мультиклассирования.
2. Стрельба по цели, сошедшейся врукопашную: получает ли цель какое-либо укрытие или я получаю помеху? Ваша цель имеет ½-укрытие, если другое существо находится на линии атаки.
« Последнее редактирование: Апреля 20, 2017, 12:18 от Pigmeich »

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1449 : Апреля 23, 2017, 17:27 »
Всем спасибо!

1. allow them to hide while observed? The lightfoot halfling and wood elf traits—Naturally Stealthy and Mask of the Wild—do allow members of those subraces to try to hide in their special circumstances even when observers are nearby. Normally, you can’t hide from someone if you’re in full view. A lightfoot halfling, though, can try to vanish behind a creature that is at least one size larger, and a wood elf can try to hide simply by being in heavy rain, mist, falling snow, foliage, or similar natural phenomena. It’s as if nature itself cloaks a wood elf from prying eyes—even eyes staring right at the elf! Both subraces are capable of hiding in situations unavailable to most other creatures, but neither subrace’s hiding attempt is assured of success; a Dexterity (Stealth) check is required as normal, and an observant foe might later spot a hidden halfling or elf: “I see you behind that guard, you tricksy halfling!” -
2.The best that a readied dispel magic can do is dispel a spell immediately after it’s been cast to prevent it from having any effect after the action used to cast it. For example, on your turn you could say something like this: “I ready dispel magic, and if the high priest casts a spell on anyone, I cast dispel magic on the target if the spell takes hold.” If the high priest then cast hold person on your companion who fails the save against it, you could unleash your readied dispel magic and end hold person. - ?

Оффлайн Геометр Теней

  • Модератор
  • Легенда форума
  • ******
  • Сообщений: 7 867
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1450 : Апреля 23, 2017, 17:46 »
1. ... позволяют представителям этих подрас пытаться спрятаться при особых обстоятельствах даже если наблюдатели рядом. Обычно ты не можешь скрываться от кого-то, находясь на виду.
Обе подрасы способны скрываться в ситуациях, недоступных для большинства прочих созданий, но их попытки спрятаться не обречены на успех: как обычно, нужна проверка ловкости (маскировки)...
2. "Я готовлю рассеивание магии, и если верховный жрец применит заклинание на кого-нибудь, я применю рассеивание на цель, если заклинание сработает".

Оффлайн shadeofsky

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 647
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1451 : Апреля 27, 2017, 21:03 »
Заклинание D&D "Shape water":
"You choose an area of water that you can see within range and that fits within a 5-foot cube. You manipulate it in one of the following ways:
- You instantaneously move or otherwise change the flow of the water as you direct, up to 5 feet in any direction. This movement doesn’t have enough force to cause damage.
- You cause the water to form into simple shapes and animate at your direction. This change lasts for 1 hour.
 - You change the water’s color or opacity. The water must be changed in the same way throughout. This change lasts for 1 hour.
 - You freeze the water, provided that there are no creatures in it. The water unfreezes in 1 hour. If you cast this spell multiple times, you can have no more than two of its non-instantaneous effects active at a time, and you can dismiss such an effect as an action."

as you direct - по вашей воле?
The water must be changed in the same way throughout - вода должна быть изменена одним из способов?

Оффлайн Brandon

  • Illuminated Order of GURPS
  • Частый гость
  • *
  • Сообщений: 205
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1452 : Апреля 27, 2017, 21:10 »
as you direct - по вашей воле?
Да.
The water must be changed in the same way throughout - вода должна быть изменена одним из способов?
Вся вода должна быть изменена одним и тем же образом (подвергнуться одним и тем же изменениям)

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1453 : Апреля 28, 2017, 13:37 »
Спасибо!

1. What happens if a druid wears metal armor? The druid explodes.
Well, not actually. Druids have a taboo against wearing metal armor and wielding a metal shield. The taboo has been part of the class’s story since the class first appeared in Eldritch Wizardry (1976) and the original Player’s Handbook (1978). The idea is that druids prefer to be protected by animal skins, wood, and other natural materials that aren’t the worked metal that is associated with civilization. Druids don’t lack the ability to wear metal armor. They choose not to wear it. This choice is part of their identity as a mystical order. Think of it in these terms: a vegetarian can eat meat, but the vegetarian chooses not to.
A druid typically wears leather, studded leather, or hide armor, and if a druid comes across scale mail made of a material other than metal, the druid might wear it. If you feel strongly about your druid breaking the taboo and donning metal, talk to your DM. Each class has story elements mixed with its game features; the two types of design go hand-in-hand in D&D, and the story parts are stronger in some classes than in others. Druids and paladins have an especially strong dose of story in their design. If you want to depart from your class’s story, your DM has the final say on how far you can go and still be considered a member of the class. As long as you abide by your character’s proficiencies, you’re not going to break anything in the game system, but you might undermine the story and the world being created in your campaign. - ?
2. The most common way for this to happen is when a foe provokes an opportunity attack from you. If the requirements for Sneak Attack are met, your opportunity attack can benefit from that feature. Similarly, a fighter could use Commander’s Strike to grant you an attack on the fighter’s turn, and if the attack qualifies, it can use Sneak Attack. - ?

Оффлайн flannan

  • Модератор
  • Легенда форума
  • *****
  • Сообщений: 6 342
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1454 : Апреля 28, 2017, 14:01 »
1. What happens if a druid wears metal armor? The druid explodes.
Well, not actually. Druids have a taboo against wearing metal armor and wielding a metal shield. The taboo has been part of the class’s story since the class first appeared in Eldritch Wizardry (1976) and the original Player’s Handbook (1978). The idea is that druids prefer to be protected by animal skins, wood, and other natural materials that aren’t the worked metal that is associated with civilization. Druids don’t lack the ability to wear metal armor. They choose not to wear it. This choice is part of their identity as a mystical order. Think of it in these terms: a vegetarian can eat meat, but the vegetarian chooses not to.
Этот выбор - часть их идентичности как мистического ордена.
прим. перев:. мне не нравится это слово, но Википедия говорит, что оно настоящее: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C

A druid typically wears leather, studded leather, or hide armor, and if a druid comes across scale mail made of a material other than metal, the druid might wear it. If you feel strongly about your druid breaking the taboo and donning metal, talk to your DM. Each class has story elements mixed with its game features; the two types of design go hand-in-hand in D&D, and the story parts are stronger in some classes than in others. Druids and paladins have an especially strong dose of story in their design. If you want to depart from your class’s story, your DM has the final say on how far you can go and still be considered a member of the class. As long as you abide by your character’s proficiencies, you’re not going to break anything in the game system, but you might undermine the story and the world being created in your campaign. - ?
Пока вы не выходите за рамки proficiencies вашего персонажа, в системе вы ничего не сломаете, но вы можете подорвать историю и мир, которые создаются в вашей кампании.

2. The most common way for this to happen is when a foe provokes an opportunity attack from you. If the requirements for Sneak Attack are met, your opportunity attack can benefit from that feature. Similarly, a fighter could use Commander’s Strike to grant you an attack on the fighter’s turn, and if the attack qualifies, it can use Sneak Attack. - ?
, и если эта атака соответствует требованиям, она может использовать Сник Атаку.

Оффлайн Ангон

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 734
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1455 : Апреля 28, 2017, 14:16 »
Не обязательно переводить "identity" как "идентичность". Это слово может означать "личность", "самобытность", "суть" и много чего еще в зависимости от контекста.
Например, "Этот выбор - часть того, что составляет образ их таинственного ордена".

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1456 : Апреля 28, 2017, 14:22 »
Спасибо!

1. What happens if a druid wears metal armor? The druid explodes.
Well, not actually. Druids have a taboo against wearing metal armor and wielding a metal shield. The taboo has been part of the class’s story since the class first appeared in Eldritch Wizardry (1976) and the original Player’s Handbook (1978). The idea is that druids prefer to be protected by animal skins, wood, and other natural materials that aren’t the worked metal that is associated with civilization. Druids don’t lack the ability to wear metal armor. They choose not to wear it. This choice is part of their identity as a mystical order. Think of it in these terms: a vegetarian can eat meat, but the vegetarian chooses not to.
A druid typically wears leather, studded leather, or hide armor, and if a druid comes across scale mail made of a material other than metal, the druid might wear it. If you feel strongly about your druid breaking the taboo and donning metal, talk to your DM. Each class has story elements mixed with its game features; the two types of design go hand-in-hand in D&D, and the story parts are stronger in some classes than in others. Druids and paladins have an especially strong dose of story in their design. If you want to depart from your class’s story, your DM has the final say on how far you can go and still be considered a member of the class. As long as you abide by your character’s proficiencies, you’re not going to break anything in the game system, but you might undermine the story and the world being created in your campaign. - ?
2. The most common way for this to happen is when a foe provokes an opportunity attack from you. If the requirements for Sneak Attack are met, your opportunity attack can benefit from that feature. Similarly, a fighter could use Commander’s Strike to grant you an attack on the fighter’s turn, and if the attack qualifies, it can use Sneak Attack. - ?
1. Самоопределение их, как мистического ордена, включает данный выбор.
До тех пор, пока вы следуете proficiencies своего персонажа, вы не сломаете систему, но можете сломать историю и мир вашей кампании.
2. Если атака отвечает всем признакам.

Оффлайн Azalin Rex

  • Старейшина форума
  • *****
  • Сообщений: 3 638
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1457 : Апреля 28, 2017, 16:57 »
This choice is part of their identity as a mystical order.

Не соглашусь с предыдущим оратором. Это переводится примерно так:

Дело не в том, что они неспособны носить металлическую броню. Они сами выбрали не носить. Этот выбор является отличительной чертой их тайного ордена.

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1458 : Апреля 29, 2017, 05:27 »
This choice is part of their identity as a mystical order.

Не соглашусь с предыдущим оратором. Это переводится примерно так:

Дело не в том, что они неспособны носить металлическую броню. Они сами выбрали не носить. Этот выбор является отличительной чертой их тайного ордена.

Кстати, поддержу.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1459 : Мая 06, 2017, 19:49 »
Всем спасибо!

1. For Sneak Attack, what if your ally was 10 feet away with a polearm (which has a reach of 10 feet), instead of 5 feet away? Would you still be able to use Sneak Attack? The 5-foot limitation in Sneak Attack is unaffected by the reach of your ally’s weapon. Your ally is creating a close-up distraction, regardless of the weapon in hand. - ?
2. Can a spellcaster cast spells off-target to minimize damage to party members from a spell like shatter? The spellcaster chooses where to place the point of origin of a spell like shatter and may, therefore, choose a position that is advantageous to allies. - ?

Оффлайн Ангон

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 734
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1460 : Мая 06, 2017, 20:06 »
Your ally is creating a close-up distraction, regardless of the weapon in hand. - ?
"Ваш союзник отвлекает врага тем, что находится близко, так что это не зависит от досягаемости его оружия".
(Довольно вольный перевод, но я не знаю, как это сформулировать по-русски и при этом близко к тексту).
2. Can a spellcaster cast spells off-target. - ?
"Может ли заклинатель сотворять заклинания мимо цели?"
(Как я понимаю, речь про то, чтобы центрировать площадное заклинание на пустой клетке позади противников, и таким образом задеть противников, но не задеть своих).

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1461 : Мая 06, 2017, 20:09 »
1. Угроза контактного боя.
2. Не по цели.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1462 : Мая 08, 2017, 11:18 »
Всем спасибо!

1. I have a readied action. Can I stop readying to take an opportunity attack? Or is ready a full turn commitment? - ?
2. Our game makes a distinction between two types of magic:
• the background magic that is part of the D&D multiverse’s physics and the physiology of many D&D creatures
• the concentrated magical energy that is contained in a magic item or channeled to create a spell or other focused magical effect
In D&D, the first type of magic is part of nature. It is no more dispellable than the wind. A monster like a dragon exists because of that magic-enhanced nature. The second type of magic is what the rules are concerned about. When a rule refers to something being magical, it’s referring to that second type. Determining whether a game feature is magical is straightforward. - ?

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1463 : Мая 08, 2017, 11:29 »
1. Или я связан этим на весь раунд.
2. Пронизывающей всё магией.
Однозначно.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1464 : Мая 09, 2017, 11:12 »
А самое первое выделенное словосочетание второго вопроса?

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1465 : Мая 09, 2017, 11:32 »
Сорри.

Или иной насыщенный эффект магии.

Оффлайн Romulas

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 245
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1466 : Мая 10, 2017, 11:14 »
В начальном снаряжении Рейнджера нет мешочка с компонентами. Верно ли, что этот класс не нуждается ни в компонентах ни в фокусе для применения заклинаний?..

Это означает, что класс не начинает как кастер. Он должен будет купить мешок с компонентами, также, как и элдрич найт и аркейн трикстер. Из полукастеров, фокус есть только у паладина.

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1467 : Мая 10, 2017, 11:47 »
Это означает, что класс не начинает как кастер. Он должен будет купить мешок с компонентами, также, как и элдрич найт и аркейн трикстер. Из полукастеров, фокус есть только у паладина.
Вы, по-моему, темой ошиблись.

Оффлайн Easter

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 1 160
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1468 : Мая 12, 2017, 12:12 »
Спасибо!

1 The idea is that druids prefer to be protected by animal skins, wood, and other natural materials that aren’t the worked metal that is associated with civilization. Druids don’t lack the ability to wear metal armor. They choose not to wear it. This choice is part of their identity as a mystical order. Think of it in these terms: a vegetarian can eat meat, but the vegetarian chooses not to.
A druid typically wears leather, studded leather, or hide armor, and if a druid comes across scale mail made of a material other than metal, the druid might wear it. If you feel strongly about your druid breaking the taboo and donning metal, talk to your DM. - ?
2. If a warlock uses Pact of the Blade to bond with a magic weapon, does that weapon have to be a melee weapon, and can the warlock change the weapon’s form? The warlock’s Pact of the Blade feature (PH, 107–8) lets you create a melee weapon out of nothing. Whenever you do so, you determine the weapon’s form, choosing from the melee weapon options in the Weapons table in the Player’s Handbook (p. 149). For example, you can create a greataxe, and then use the feature again to create a javelin, which causes the greataxe to disappear.
You can also use Pact of the Blade to bond with a magic weapon, turning it into your pact weapon. This magic weapon doesn’t have to be a melee weapon, so you could use the feature on a +1 longbow, for instance. Once the bond is formed, the magic weapon appears whenever you call your pact weapon to you, and the intent is that you can’t change the magic weapon’s form when it appears. For example, if you bond with a flame tongue (longsword) and send the weapon to the feature’s extradimensional space, the weapon comes back as a longsword when you summon it. You don’t get to turn it into a club. Similarly, if you bond with a dagger of venom, you can’t summon it as a maul; it’s always a dagger.
The feature initially allows the conjuring forth of a melee weapon, yet we allow more versatility when it comes to magic weapons. We didn’t want a narrow focus in this feature to make a warlock unhappy when a variety of magic weapons appear in a campaign. Does this versatility extend outside the melee theme of the feature? It sure does, but we’re willing to occasionally bend a design concept if doing so is likely to increase a player’s happiness. - ?

Оффлайн Pigmeich

  • UR-D&D
  • Старожил
  • *
  • Сообщений: 2 921
  • Therefore I declare you...
    • Pigmeich
    • Просмотр профиля
Re: Вопросы по переводам
« Ответ #1469 : Мая 12, 2017, 12:19 »
1. Если вы действительно хотите.
2. Узкой специализации.
Когда кампания преподнесет ему разное оружие.
Разве это разнообразие ограниченно рукопашной темой? Конечно, нет. А мы готовы временами нарушать концепты дизайна, если игроки будут от этого в восторге.

Последнее переведено по тексту, но там смысл теряется. Может перепечатал неправильно?